WULANDARI, AYU APRIYESI and Vianty, Machdalena and Fiftinova, Fiftinova (2018) IMPROVING DESCRIPTIVE READING COMPREHENSION ACHIEVEMENT OF THE TENTH GRADE STUDENTS OF SMA ISLAM AZ-ZAHRA 1 PALEMBANG BY USING LOCAL CULTURE MATERIALS. Undergraduate thesis, Sriwijaya University.
Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_01_front_ref.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (1MB) |
|
Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_02.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (366kB) | Request a copy |
|
Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_03.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (359kB) | Request a copy |
|
Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_04.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (465kB) | Request a copy |
|
Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_5.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (317kB) | Request a copy |
|
Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_06.ref.pdf - Bibliography Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (441kB) | Request a copy |
|
Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_07_lamp.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (5MB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peningkatan hasil belajar siswa pada pelajaran matematika melalui LKS yang berbentuk teka – teki silang pada materi bangun datar di kelas V SD Negeri 2 Banarjoyo Kecamatan Batanghari Kabupaten Lampung Timur. Penggunaan LKS teka-teki silang pada pelajaran matematika dapat membantu siswa dalam mengingat materi, karena dalam teka-teki silang siswa hanya mengisi dan menyesuaikan jawaban dengan kotak yang kosong. Subjek dari penelitian ini adalah siswa kelas V SD Negeri 2 Banarjoyo yang berjumlah 19 siswa dan terdiri dari 12 siswa laki-laki dan 7 siswa perempuan. Teknik yang digunakan pada pengumpulan data penelitian ini adalah tes. Hasil belajar matematika siswa kelas V SD Negeri 2 banarjoyo pada siklus I siswa mencapai nilai ≥ 60 sebanyak 7 siswa atau 36,84%. Pada siklus II siswa yang mencapai nilai ≥ 60 sebanyak 16 siswa atau 84,21%. Terlihat pada setiap siklus hasil belajar siswa mengalami peningkatan. Berdasarkan hasil yang diperoleh dapat disimpulkan bahwa hasil belajar matematika siswa kelas V SD Negeri 2 Banarjoyo dapat ditingkatkan melalui pemberian LKS berbentuk teka-teki silang
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Hasil belajar matematika, LKS teka-teki silang |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > LB3050-3060.87 Educational tests, measurements, evaluations and examinations |
Divisions: | 06-Faculty of Education and Educational Science > 88203-English Linguistics Education (S1) |
Depositing User: | Users 12 not found. |
Date Deposited: | 01 Aug 2019 02:52 |
Last Modified: | 01 Aug 2019 02:52 |
URI: | http://repository.unsri.ac.id/id/eprint/1498 |
Actions (login required)
View Item |