IMPROVING DESCRIPTIVE READING COMPREHENSION ACHIEVEMENT OF THE TENTH GRADE STUDENTS OF SMA ISLAM AZ-ZAHRA 1 PALEMBANG BY USING LOCAL CULTURE MATERIALS

WULANDARI, AYU APRIYESI and Vianty, Machdalena and Fiftinova, Fiftinova (2018) IMPROVING DESCRIPTIVE READING COMPREHENSION ACHIEVEMENT OF THE TENTH GRADE STUDENTS OF SMA ISLAM AZ-ZAHRA 1 PALEMBANG BY USING LOCAL CULTURE MATERIALS. Undergraduate thesis, Sriwijaya University.

[thumbnail of RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_01_front_ref.pdf] Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_01_front_ref.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Public Domain Dedication.

Download (1MB)
[thumbnail of RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_02.pdf] Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_02.pdf - Accepted Version
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Public Domain Dedication.

Download (366kB) | Request a copy
[thumbnail of RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_03.pdf] Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_03.pdf - Accepted Version
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Public Domain Dedication.

Download (359kB) | Request a copy
[thumbnail of RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_04.pdf] Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_04.pdf - Accepted Version
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Public Domain Dedication.

Download (465kB) | Request a copy
[thumbnail of RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_5.pdf] Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_5.pdf - Accepted Version
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Public Domain Dedication.

Download (317kB) | Request a copy
[thumbnail of RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_06.ref.pdf] Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_06.ref.pdf - Bibliography
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Public Domain Dedication.

Download (441kB) | Request a copy
[thumbnail of RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_07_lamp.pdf] Text
RAMA_ 88203_ 06011381320037_0024117403_ 0015117905_07_lamp.pdf - Accepted Version
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Public Domain Dedication.

Download (5MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peningkatan hasil belajar siswa pada pelajaran matematika melalui LKS yang berbentuk teka – teki silang pada materi bangun datar di kelas V SD Negeri 2 Banarjoyo Kecamatan Batanghari Kabupaten Lampung Timur. Penggunaan LKS teka-teki silang pada pelajaran matematika dapat membantu siswa dalam mengingat materi, karena dalam teka-teki silang siswa hanya mengisi dan menyesuaikan jawaban dengan kotak yang kosong. Subjek dari penelitian ini adalah siswa kelas V SD Negeri 2 Banarjoyo yang berjumlah 19 siswa dan terdiri dari 12 siswa laki-laki dan 7 siswa perempuan. Teknik yang digunakan pada pengumpulan data penelitian ini adalah tes. Hasil belajar matematika siswa kelas V SD Negeri 2 banarjoyo pada siklus I siswa mencapai nilai ≥ 60 sebanyak 7 siswa atau 36,84%. Pada siklus II siswa yang mencapai nilai ≥ 60 sebanyak 16 siswa atau 84,21%. Terlihat pada setiap siklus hasil belajar siswa mengalami peningkatan. Berdasarkan hasil yang diperoleh dapat disimpulkan bahwa hasil belajar matematika siswa kelas V SD Negeri 2 Banarjoyo dapat ditingkatkan melalui pemberian LKS berbentuk teka-teki silang

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Hasil belajar matematika, LKS teka-teki silang
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB3050-3060.87 Educational tests, measurements, evaluations and examinations
Divisions: 06-Faculty of Education and Educational Science > 88203-English Linguistics Education (S1)
Depositing User: Users 12 not found.
Date Deposited: 01 Aug 2019 02:52
Last Modified: 01 Aug 2019 02:52
URI: http://repository.unsri.ac.id/id/eprint/1498

Actions (login required)

View Item View Item