SHILVI, ANGGRAINI and Sardianto, Markos Siahaan (2023) ANALISIS KESULITAN PEMBELAJARAN HYBRID YANG DIALAMI MAHASISWA DI PROGRAM STUDI PENDIDIKAN FISIKA FKIP UNSRI TAHUN 2022/2023. Undergraduate thesis, Sriwijaya University.
Text
RAMA_84203_06111181924007.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (3MB) | Request a copy |
|
Text
RAMA_84203_06111181924007_TURNITIN.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (6MB) | Request a copy |
|
Text
RAMA_84203_06111181924007_0028066708_01_front_ref.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (625kB) |
|
Text
RAMA_84203_06111181924007_0028066708_02.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (224kB) | Request a copy |
|
Text
RAMA_84203_06111181924007_0028066708_03.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (179kB) | Request a copy |
|
Text
RAMA_84203_06111181924007_0028066708_04.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (365kB) | Request a copy |
|
Text
RAMA_84203_06111181924007_0028066708_05.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (36kB) | Request a copy |
|
Text
RAMA_84203_06111181924007_0028066708_06_ref.pdf - Bibliography Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (203kB) | Request a copy |
|
Text
RAMA_84203_06111181924007_0028066708_07_lamp.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (2MB) | Request a copy |
Abstract
Banyaknya inovasi dari moda pembelajaran telah muncul sebagai hasil dari kemajuan teknologi. Inovasi ini muncul sebagai solusi alternatif untuk mengatasi masalah yang ada pada pembelajaran sebelumnya. Moda pembelajaran hybrid adalah salah satu bentuk pembelajaran yang dapat digunakan karena kemajuan teknologi. Pelajar akan menghadapi banyak kesulitan dalam proses pembelajaran hybrid yang diterapkan di sekolah. oleh karena itu, tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui masalah pembelajaran hybrid yang dihadapi siswa Prodi Pendidikan Fisika Unsri. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif. berdasarkan hasil penelitian ditemukan beberapa kesulitan yang dihadapi mahasiswa dalam pembelajaran hybrid, yakni konektivitas dan infrastruktur, perubahan waktu pembelajaran, interaksi, dan pemahaman materi. Kata kunci: Pembelajaran Hybrid, Kesulitan Belajar
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pembelajaran Hybrid, Kesulitan Belajar |
Subjects: | L Education > LC Special aspects of education > LC8-59 Forms of education |
Divisions: | 06-Faculty of Education and Educational Science > 84203-Physics Education (S1) |
Depositing User: | Shilvi Anggraini |
Date Deposited: | 28 Nov 2023 08:18 |
Last Modified: | 28 Nov 2023 08:18 |
URI: | http://repository.unsri.ac.id/id/eprint/131201 |
Actions (login required)
View Item |